Ieder jaar kiest museumkasteel Kasteel Amerongen een ander thema om de bijna 50.000 jaarlijkse bezoekers te verrassen met een nieuwe invalshoek op de geschiedenis en de collectie van ‘Het Huys’. In 2018 was dat de komst van keizer Wilhelm II als gast naar het kasteel, precies honderd jaar eerder. Green World Media bedacht daarvoor de naam van de expositie (Help, de keizer komt!), gaf suggesties voor het ontwerp van de poster en monteerde een pakkende promo.
In 2019 ging onze betrokkenheid nog een stap verder: we ontwikkelden een groot deel van het expositieconcept, waaronder de titel ‘Deftige Dieren’, het idee voor de poster (perfect uitgevoerd door bureau NOVAD) en de expositiefilm met Jort Kelder als presentator.
Verder maakten schreven we het plan, behorend bij de subsidie-aanvragen (via moederbedrijf Shift Happens BV) en waren we geestelijk vader van de drukbezochte openingshandeling, die veel media-aandacht kreeg, o.a. in het Algemeen Dagblad, De Telegraaf en De Gelderlander en op RTV Utrecht.
Op basis van de film maakten we ook een radiospot met Jort Kelder, die uitgezonden werd via Radio 1 en Radio 4: